hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم | در معرفی شهدا به نسل جوان و نوجوان کوتاهی کردیم

قم | در معرفی شهدا به نسل جوان و نوجوان کوتاهی کردیم

1398/11/14 , 08:41
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: بیش از 30 سال از دوران دفاع مقدس می گذرد و ما نتوانسته ایم به صورت شایسته حق شهدا را ادا کنیم و سیره آنان را به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،احمد حاجی‌زاده در کنفرانس مطبوعاتی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد،با تشریح جزئیات برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم اظهار کرد: لازم است سیره شهدا به نسل سوم انقلاب معرفی شود.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از 30 سال از جنگ ما برای معرفی شهدا به نوجوانان کوتاهی کرده‌ایم، تصریح کرد: باید بدانیم نخستین راوی شهدا، خداوند بوده و پیامبر اکرم(ص) نخستین یادواره را با کمک حضرت زهرا(س) برای حضرت حمزه برگزار کرده است.

 رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به شهدا و تاکید ایشان بر معرفی شهدا به جامعه خصوصا جوانان عنوان کرد: با توجه به سفارش مقام معظم رهبری باید کنگره‌ها دارای دو ویژگی برانگیختگی و آگاهی بوده و با معرفی سبک زندگی خانواده شهدا و آرمان شهدا برگزار شود و همچنین  باید بر اساس ذائقه جوان‌ها و با استفاده از هنر به این موضوع پرداخته شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم اضافه کرد: معرفی همه شهدا  بدون در نظر گرفتن  جایگاه و درجه آن‌ها بسیار ضروری است و فرصت استان قم تنها یک سال بوده و نخستین دستگاهی که وارد این عرصه شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است.

حاجی‌زاده تعداد کمیته‌های فعال برای اجرای کنگره را 17 کمیته اعلام و بیان کرد: کنگره دارای میز رسانه‌ای است و نیازمند کمک و راهنمایی همه دوستان هستیم  و جشنواره فجر نیز نخستین فرصت فرهنگی و هنری برای معرفی کنگره به‌صورت رسمی در استان قم بوده تا بتوانیم در جامعه برانگیختگی لازم را ایجاد کنیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد